Kyllä,myönnän sen,oon maailman huonoin blogin kirjottaja.Mulla ei a)meinaa olla aikaa eikä b)oikee innostusta tätä kirjottaa.No koitan taas pyhästi olla parempi ihimine ja kirjottaa tätä.Katotaa mite tällä kertaa käy :D

Anyways,siitä tosiaa on jo kuukaus ku oon viimeksi kirjottanu.Ei voi mittää.Ja näköjää mulla mun heikko yritys kirjottaa ees joten kuten kirjakielellä on nyt levinny täysin käsiin.Oon oululaine,en ossaa kirjottaa muute! :D No,koitan ryhdistäytyä niin saatte selvää...

Mitähän me ollaan puuhattu.Sen voin ainakin myöntää,että Kaapon tokotreenit on koko kesän ollu tosi kurjalla mallilla.Aina on peruttu treenit joko sateen tai kuumuuen takia.Ja sitte ku niitä on ollu,oon joutunu missaan ne.Oon nyt kuitenki koittanu sen kans ees kotona harjotella ja hyvinhä meilä tietenki täälä on menny,kauhulla odottaen niitä seuraavia ohjattuja treenejä (josko sitä nyt torstaina pääsis niihi...?).

Käytiin kuitenkin sunnuntaina poikien ja Siirin kans tutustumassa Limingan agilitykenttään ku oli tänään tarkotus mennä Taavin kans sinne meidän ekoihin mölleihin,mutta koska ärsyttävä räkäkuumetauti iski muhun nii ne jäi :( No elokuussa on seuraavat nii niihin sitte!Kuitenki ku käytii tutustumassa rataan niin otettii Siiri kokeileen esteitä ekaa kertaa ja sitte samalla pidettii Kaapolle ja Siirille omat tokotreenit (häiriönä vikisevä David narun nokasa :D).Hyvin meni neki,paikalla makuuseen selvästi tullu edistystä ku taas seuraaminen on jänöloikkaa.Sitä pitäs,PITTÄÄ,harjotella :) Oon kuitenkin tosi tyytyväine siihe että Kaapo on alkanu tekemään liikkeet paremmin ilman namua,aattelin että se ois iso projekti irrottaa siitä mutta yllättäen se onki paljo keskittyneempi ja rauhallisempi ku mulla ei roiku Frolicit kourasta.Aattelin että jos nyt tuo Muhoksella käynti jää multa vuojeksi poies niin vien Kaaponki muualle treenaan,tiijä ottasko tuo Minna meitä valmennusryhmiinsä...

Kaapo on myöskin joutunu rakkaasta uimisharrastuksestaan luopumaan koska sen iho on temppuillu viimesen kuukauven.Nyt näyttää paremmalta mutta harmi vaa että uija ei voi :( Kaapo joutu vähä tötteröimää ihon takia ettei iha purru sitä auki ja sunnuntaina se myös joutu tötteröimää koska se jostai ihmeen syystä juoksi pakoputkeen,joka aukas sen silmäkulman.Tällä kertaa onneksi selvittiin pelkällä tötteröllä ja puhdistuksella eikä tarvittu lääkäriä tai lääkitystä..se se kyllä onnistuu aina :D

Ei se Kaapon kesäkään aivan kurja oo ollu,oon raahannu sitä agikentille mukaan ja vähä sievästi ottanu esteitä sen kans.Iha vaa aktivoinnin vuoksi,mutta ei se mitään ratoja voi juosta.Eihän Kaapo osaiskaan eikä se kannata sen tassun vuoksi.Ollaan tietty myös riekuttu metissä ja nähty kamuja koirapuistoissa.Että on kai sillä iha lystiäki ollu :)

Vähemmän kivoissa treeneissäki pojat on nyt joutunu käymää,nimittäi nätotreeneissä.Pakko oli muutaman kerran käyä kun oli tuo Oulun kv-näyttely.Tosin turha reissu oli kyllä ainaki Kaapon osalta.H:n sai ja ruikuksi haukuttii :( Kaapoa tuskin haitto että se oli sille viimone näyttely :D Se ei oikee koskaa oo osannu niistä nauttia.Taavi toisaalta osaa ottaa ne paljo rennommin.Se saikin EH:n mutta ruikku se seki oli :D Itsehän olen luonnollisestikkin asiasta vähän eri mieltä,heh...

Oli kyllä jännä että muutama päivä enne näyttelyä käytii mätsärissä poikien kans ja niilä meni iha hyvi ja nui kurjasti meni ite näyttely sitte.Toisaaltaha siis näyttelyissä tuomarit tietää asioista enemmä mutta onha se touhu vähä kyseenalaista.Ihmetystä kovasti herätti cardien tuomarin tietämättömyys rotumääritelmästä sekä borskujen tuomarin ERI:t,niin siis se anto EH:n ehkä 5-10 koiralle ja muut 70 koiraa sai ERIä,määki oisin osannu arvostella nui! :D Mutta niin,mätsärissä meni kivemmin,Kaapo oli punaisten kahdeksan parhaan joukossa ja Taavi oli sinisten kakkonen! :) Kiva että meiläki ees joskus menee jossain hyvin,heh!

Ja Taavin agi.Puuh,siitäpä voisinki selittää ummet ja lammet,mutta en selitä ku oon jo jaaritellu niin palijo muuta puuta heinää :D Mutta vähä kuitenki,heh.Elikkäs elikkäs,tämän hetkiset ongelmat on se ikuinen keinu (Dave menee makaan keinun kääntyessä mutta malttaa jo oottaa sen siinä eikä hyppää pois.Ongelma lienee se että kallisarvoista aikaa kuluu kun se siinä jännää...),pujottelu minun olessa Davidin vasemmalla puolella (oon jostain syystä ollu niin idiootti että oon aina vaan ohjannut koiraa oikeelta puolelta) ja A-este (siinä tullaan niin hitaasti,NIIIIN HITTAASTI alas että oksat pois,vaikka kuin käsken ja houkuttelen niin se vaan luimistelee sen niin hitaasti).Toisaalta sitten taas aattelen tuon keinun ja pujottelun edenneen kovasti että ei pitäs marista ja kitistä ja narista.Sentää Taavi ei enää hyppää/koita hypätä keinulta pois ja osaa jo kuitenki pujotella ilman avustusta (ja hienon näköstä se on!!! :) ),mutta senssit sillä menee sekasin jos oon toisella puolella.Voi huoh.Kuitenkin olin jo valmis meneen niihin mölleihin koska ihan kivasti ratoja jo juostaan.Ollaanha tuota treenattukki nyt koko kesä kahta kertaa viikossa.Suurin ahistus on mun jännitys tällä hetkellä,kestän kauheen huonosti tommosia kisatilanteita ja siihen tarvis nyt kokemusta.Vois  olla parit möllit agin ja tokon saralta niin uskaltas oikeisiin kisoihinki ees suunnillee niinä aikoina mihi tavotteet oon asettanu...

Kuviahan tänne pitäis laittaa ja sitä + ja - listaa vaa arvatkaapa saanko aikaseksi.No hei,sitä jännityksellä odottaen... :D